I u modernom šaranskom ribolovu i u obe varijante fider tehnike (»kaveznoj« i »metod«) već godinama se kao dodatak uveliko koristi CSL (korn stip liker) – amino-kiselinama izuzetno bogati tečni ekstrakt dobijen tzv. mokrim mlevenjem kukuruza, čiji jak nakiseli ukus i karakteristična aroma svu šaransku ribu podstiču na intenzivno hranjenje. Baš krupni šarani posebno vole CSL, koji je za prihranjivanje posebno pogodan kao dodatak jer ne rastapa PVA proizvode, pa se može upotrebljavati za obogaćivanje i povećavanje atraktivnosti brašnastih i zrnastih prihrana (tj. spod-mikseva), bojlija i peleta kojima šarana precizno hranimo pomoću PVA kesa ili mrežica, a pri oslobađanju se zadržava blizu dna, tako da nema opasnosti da će odvući ribu iz tog sloja vode u kom je naša primama a najčešće i mamac.
Tečni CSL se na gotove bojlije, pelete ili kukuruz, koji nam služe kao mamac odnosno prihrana, sipa dosta pre pecanja (oko 24 č) kako bi ga »nosač« dobro upio, a u brašnaste primame se dodaje dok su suve, pa se dobro s njima izmeša pre nego što ulijemo vodu potrebnu za postizanje optimalne konzistencije. Naravno, u svim tehnikama i sa svim primamama CSL se može koristiti i kada prihranjujemo »raketom«, pomoću čamca na daljinsko upravljanje, praćkom ili bacanjem kugli iz ruke.
U ponudi firme Mozaik Centar iz Žablja Dovit Fishing CSL dostupan je u velikim pakovanjima, tj. u flašama od 500 ml, koje će i uz intenzivnu upotrebu potrajati bar nekoliko kampanja, a pravi se u više kombinovanih aroma, tako da ribolovac može uskladiti miris ovog aditiva s onim koji već ima njegov mamac odnosno prihrana, ili pak dati još jednu mirisnu notu, bilo sličnu ili sasvim drugačiju, što može biti važan faktor uspeha na vodama na kojima se mnogo peca, pa riba vremenom počne da izbegava arome koje se često koriste i traži neke nove. Više informacija o trenutno dostupnom asortimanu može se dobiti preko internet prodaje www.mozaikcentar.com ili u prodavnici Mozaik Centra u Žablju (Nikole Tesle 35, tel. 064/646-56-83), a na isti broj se i zainteresovane prodavnice mogu javiti radi dobijanja informacija o veleprodajnim cenama.